تزریق ژل و فیلر چانه

تزریق فیلر به چانه

تزریق فیلر به چانه نوعی روش درمانی و زیبایی است که با استفاده از انواع ژل در برندهای مختلف انجام می‌شود. این روش علاوه بر این که فرم دهی چانه را انجام می‌دهد و نواقص چانه را از بین می‌برد، نقش چشمگیری هم در زیبایی چهره دارد. با تزریقات فیلر چانه می‌توانید از پیری پوست جلوگیری کنید و با هزینه‌هایی کاملا مناسب چانه خود را فرم دهید. تزریق فیلر به چانه بین ۹ تا ۱۸ ماه ماندگاری خواهد داشت. این روش همانند هر روش زیبایی دیگر، عوارضی را هم با خود به دنبال دارد. با انتخاب پزشکی ماهر می‌توانید عوارض آن را به حداقل برسانید. در ادامه در مورد مزایا، عوارض، کاربرد و چگونگی تزریق فیلر چانه صحبت خواهیم کرد.

تزریق فیلر چانه

تزریق فیلر چانه چگونه انجام می‌شود؟

شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که تزریق فیلر به چانه آسان است و به سادگی انجام می‌شود. اما چنین نیست. این عمل نیز مانند هر نوع عمل زیبایی دیگر مهارت خاصی را می‌طلبد. تزریق فیلر به چانه نوعی عمل سرپایی است که با استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. پزشک برای این که از عفونت‌ها و عوارض پس از این عمل جلوگیری نماید، ابتدا پوست محل درمان را ضد عفونی خواهد کرد.

ممکن است برخی از افراد بعد از عمل دچار درد و ناراحتی بشوند. در این موارد پزشک از لیدوکائین استفاده می‌کند تا این درد کاهش پیدا کند. در این عمل ژل درون یک سرنگ ریخته شده و سپس با استفاده از سوزن سرنگ به چانه منتقل خواهد شد. در کل پزشک برای این که تزریقات فیلر یا تزریق ژل به چانه را انجام دهد، ابتدا بدن شما را آماده می‌کند. سپس ژل یا فیلر را آماده می‌کند و در نهایت آن را در کمتر از ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به چانه شما تزریق می‌نماید.

کاربردهای تزریق فیلر به چانه

تزریق ژل به چانه روشی درمانی برای افرادی است که می‌خواهند با هزینه‌های مناسب و در زمانی سریع حجم چانه خود را افزایش دهند. جهت رفع نواقص چانه و زاویه سازی و زیبایی فک می‌توان این عمل را انجام داد. با اهداف زیر می‌توان این نوع از تزریقات را انجام داد:

·         زاویه سازی فک و چهره

·         رفع چال یا شکاف روی چانه

·         از بین بردن ضعف ماهیچه‌ها در چانه

·         برطرف کردن فرو رفتگی‌های عمیق چانه و گودی آن

آیا تزریق ژل به چانه عوارض دارد؟

به طور کلی تزریق فیلر به چانه و سایر نقاط صورت می‌تواند روشی ایمن و کم خطر باشد. با این حال، عواملی همچون شرایط بدنی بیمار و مهارت پزشک می‌توانند عوارضی را بعد از انجام این تزریقات ایجاد کنند.‌ بلافاصله بعد از عمل ممکن است چانه شما درد و ورم زیادی داشته باشد. این عوارض در مدت زمان کوتاهی بعد از عمل از بین خواهند رفت.  افزون بر آن، خارش و قرمزی بعد از عمل متداول‌ترین عوارض این جراحی به شمار می‌آیند.

طبق مطالعاتی که تا به امروز انجام شده‌اند، اگر شما عمل فک و تزریق ژل به فک را زیر نظر افراد کم تجربه و کم سابقه انجام دهید، مسلما با عوارضی شدید و خطرناک مواجه خواهید شد. عفونت پوست، جای زخم بر روی پوست، عدم تقارن پوستی و واکنش‌های التهابی پوست از جمله مهم‌ترین عوارضی هستند مه به آن‌ها دچار خواهید شد. پس در انتخاب پزشکی حاذق و ماهر کوشا باشید.

مزایای تزریق فیلر چانه

می‌توان گفت که تزریق ژل به چانه روشی کم تهاجم و اثر بخش جهت زاویه دهی به چانه و بهبود فرم آن است. این روش با توجه به مزایای زیادی که دارد، همواره از سوی متقاضیان مورد توجه قرار گرفته است:

1.  جلوگیری از پیری: زمانی که ژل در قسمت زیرین پوست چانه قرار می‌گیرد، علائم پیری پوست را از بین برده و حتی باعث جلوگیری از پیری خواهد شد.

2.  ایجاد تقارن در چهره: برخی از افراد برای این که در صورت خود تعادل و تقارن را ایجاد کنند، به تزریق ژل چانه می‌پردازند. این می‌تواند به بهبود ظاهر صورت کمک شایانی کند.

3.  تغییر شکل چانه: تزریق فیلر به چانه شکل و فرم چانه را تغییر خواهد داد. اگر شما نیز دوست دارید ظاهر چانه خود را کمی برجسته کنید و فکتان را زاویه دهید، این عمل برایتان پیشنهاد می‌شود.

4.  عوارض کم: همان طور که اشاره شد، روش زاویه سازی و کانتورینگ فک با فیلر یک روش کم تهاجم و غیر جراحی است.

5.      نتایج سریع: با تزریق ژل در کمتر از چند ساعت می‌توانید نتایج نهایی عمل را مشاهده کنید.‌ بلافاصله پس از انجام این عمل تغییرات عمل احساس خواهند شد.

تزریق فیلر به چانه چقدر ماندگاری دارد؟

احتمالا شما هم می‌دانید که ژل‌ها و فیل هایی که برای تزریقات زیبایی کاربرد دارند، دائمی نیستند. اثرات این ژل‌ها بعد از مدتی از بین خواهد رفت. با این حال، مهم است که شما چه نوع ژلی را در چه برندی خریداری می‌کنید. چنانچه شما فیلری معتبر و مطمئن را برای انتخاب نمایید، می‌توانید تا ۱۸ ماه از مزایای آن و تاثیرات آن بر روی زیبایی چهره خود استفاده کنید. معمولا پزشکان ماندگاری  ژل چانه را بین ۹ تا ۱۸ ماه برآورد می‌کنند. این ممکن است متناسب با شرایط جسمانی یک فرد در برخی از موارد بیشتر و در برخی از موارد کمتر باشد.

مطالب مرتبط