عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی

عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی

عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی : هر چند بینی بر اساس قومیت و نژاد، شکل‌ های گوناگون و متنوعی دارد، ولی اگر بینی شما بیش از حد پهن و گوشتی باشد، ممکن است با دیگر جنبه‌ های صورت‌ تناسب نداشته باشد.

به عبارت دیگر، بینی گوشتی به بینی گفته می‌شود که برروی صورت برجسته و ناموزون به‌ نظر برسد. در حالی‌ که این بینیِ بیش از حد پهن و گوشتی، اغلب فضای بسیار زیادی از چهره را اشغال می‌کند و این موضوع می‌تواند از جلوۀ دیگر جنبه‌ های چهره از قبیل چشم‌ ها و گونه‌ ها بکاهد و باعث ‌شود ویژگی‌ های دیگر چهره کمتر به‌ چشم بیایند.

هنگام نگاه به بینی از زیر، نوک آن بایستی نسبتاً مثلثی شکل باشد نه بیضی شکل اگر بیش از حد بیضی شکل باشد، می‌توانید این بینی را  جزء دستۀ بینی‌ گوشتی و پهن به حساب آورید.

عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی

عمل جراحی زیبایی بینی گوشتیبه شرح ذیل می باشد:

افراد ممکن است در سنین مختلف تمایل به انجام جراحی بینی و یا استفاده از کوچک کننده بینی گوشتی داشته باشند. نوجوانان تقریباً بیشتر از سایر گروه‌های سنی تحت تاثیر همسالان خود قرار دارند.

برای بسیاری از نوجوانان، بینی بسیار بزرگ یا بد شکل می‌ تواند مایه‌ اذیت، خجالت و ناراحتی باشد. عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی در بازه‌ های سنی مختلف به اصلاح ظاهر بینی کمک کرده و علاوه بر آن موجب حفظ توازن و تناسب موجود در یک صورت جوان‌ تر می‌گردد و در نتیجه نوعی حمایت عاطفی برای این گروه سنی بسیار حساس فراهم می‌شود.

بهترین سن جراحی بینی وجود ندارد. کمترین سنی که می‌توان در آن جراحی بینی را انجام داد ۱۵ تا ۱۷ سالگی در زنان و ۱۷ تا ۱۹ سالگی مناسب برای عمل بینی آقایان است زیرا در این سن رشد بینی کامل شده است.

بطور کلی، بینی مردان دارای پوست ضخیم‌ تری است بطوری که پس از جراحی بینی بطور متفاوتی نسبت به زنان حالت می‌گیرد، که این عامل مهم می‌تواند روند کلی  سن عمل بینی  و تغیر شکل را تغییر دهد.

استخوان بالایی بینی‌‌های گوشتی ( پل بینی )

بینی پهن و گوشتی نیز می‌تواند جلوۀ دیگر اعضای صورت را کاهش داده و کاری کند که آن‌ها کمتر به چشم بیایند. به طور مثال، می‌تواند کاری کند که سوراخ‌ های بینی کوچک و نا متقارن به‌ نظر برسند که این موضوع  باعث می‌شود دیگر جنبه‌ های مربوط چهره از مرکز توجه خارج شده و حتی منجر به کاهش اعتبار و اعتماد به نفس شما گردد. ( عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی )

تا چندی پیش در مورد استخوان بالایی بینی‌ های پهن و گوشتی– که اصطلاحاً به آن پل بینی می‌گویند –  کار زیادی نمی‌توانستند انجام دهند، اما امروزه راه کوچک شدن بینی، کاهش اندازۀ استخوان بینی است و از جراحی زیبایی بینی می‌توان استفاده کرد و آن را با دیگر اعضای چهره مانند گونه‌ها و چشم‌ها متناسب و هماهنگ ساخت.

استفاده از لیزر در جراحی زیبایی بینی بسیار محبوب و رایج است. با این حال، جراحی بینی با لیزر برای همه مناسب نیست.

اگر بینی شما بزرگ و قوز دار  است، نیاز به جراحی زیبایی بینی دارید. زیرا لیزر فقط چربی‌های زیر پوست بینی را کاهش می‌دهد و قادر به حذف غضروف و برآمدگی روی بینی نیست.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

 

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی که به آن ” عمل بینی ” نیز می‌گویند ، شیوه‌ای از عمل پلاستیک است که برای تغییر شکل بینی به کار می‌رود. هر ساله در ایران بیش از 250,000 عمل جراحی زیبایی بینی صورت می‌گیرد که این عمل‌های بینی یا به درخواست شخص برای ارتقای زیبایی (به وسیلۀ اصلاح عیوب ظاهری بینی) انجام می‌شود یا برای اصلاح جراحی زیبایی بینی قبلی که نتایج دلخواه از آن به‌ دست نیامده است.

علی‌ رغم تصورعمومی مبنی بر اینکه عمل جراحی بینی ، بيشتر توسط نوجوانان انجام می‌شود، بیش از پنجاه در صد از کل عمل‌ های جراحی را افراد بالای 35 سال انجام داده‌ اند.

تصمیم‌ گیری برای بارداری قبل از جراحی بینی و بعد از آن می‌ تواند دشوار باشد. در این عمل به جای یک نفر، دو بیمار باید در نظر گرفته شوند و خطرات این روش بیشتر از زمانی است که بیمار باردار یا در حال شیردهی نباشد.

یک روند یا عمل زیبایی بینی  و با تقبل هزینه عمل بینی گوشتی می‌تواند بینی را باریک‌ تر و کوچک‌ تر کند و بدين‌ ترتیب می‌تواند تغییرات چشمگیری را در ظاهر کلی  شما به‌ وجود آورد.

هر چند هر عمل بر مبنای قواعد اصولی جراحی زیبایی بینی انجام می‌شود، اما از‌آنجایکه طبق گفتۀ دکتر پرویزیان ساختار بینی بسیار پیچیده است، بنابراین هیچ  یک از عمل‌ های بینی دقیقاً مانند هم نیستند و همچنین بینی افراد در مواردی چون ساختار، استحکام و شکل به طور معنی‌ داری با یکدیگر متفاوتند.

بنابراین هر عمل بینی منحصر بفرد بوده وانجام آن به صورت سفارشی مطابق درخواست مراجعین و ساختار بینی آن ها  صورت می‌گیرد.

جراحی بینی

ترمیم بینی یا جراحی ترمیمی بینی در واقع ترمیم بینی عمل شده و یک جراحی بینی ثانویه است و پس از اولین عمل رینوپلاستی بینی در صورتی که نتایج اولیه به دلخواه بیمار نبود، انجام می‌گیرد و به روتوش (رتوش) بینی می‌پردازد.

عمل مجدد بینی در بسیاری از موارد از اولین عمل جراحی بینی گران‌ تر می‌شود، زیرا جراح بینی باید به بازسازی و تغییرات بیشتری برای بار دوم بپردازد. ( عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی )

دکتر پرویزیان، فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و میکروسرجری، برای به دست آوردن نتایج مورد نظر و مطلوب، به طورویژه به اصلاح استخوان، غضروف یا هر دو آنها می‌پردازد. در عمل زیبایی بینی‌ های  پهن و گوشتی ، قطعاً نتیجه کار، یک بینی باریک خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت قبلی، از طریق شماره تلفن: 09039408200 تماس حاصل فرمایید. یا به آدرس تهران،بیمارستان محب کوثر، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی،خیابان بیست و سوم، خیابان فراهانی پور مراجعه فرمایید.

عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی

روند عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی

برخی اشخاص دماغ‌ هایی بزرگ پهن و گوشتی با سوراخ‌ های گشاد و بینی با نوک پهن و گرد دارند. این افراد نیاز به اصلاح استخوان، سوراخ، و نوک بینی دارند که این پروسه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

برای اصلاح پهنای استخوان بینی، برش استخوان (استئوتومی) صورت می‌گیرد. هنگامی که برش استخوان انجام شود، پهنای استخوان بینی کاهش می‌یابد، باریک می‌شود.

برای اصلاح عرض، پهنای نوک بینی، با استفاده از جراحی بینی ، نوک بینی شکافته می‌شود. در برخی موارد بعد از برش و خارج سازی استخوان‌های بینی که برای کاستن از پهنای استخوان صورت می‌گیرد، به منظورافزایش ارتفاع استخوان بینی ایمپلنتی (یک مادۀ مصنوعي) در داخل بینی کاشته می‌شود.

جراحی زیبایی بینی به باریک کردن پهنا/عرض بینی و بالا بردن سر بینی و  كوچك كردن بيني گوشتي کمک می‌کند. معمولاً کسانی که بینی پهنی دارند، نوک بینی بزرگ/ پهنی هم دارند که البته برای باریک کردن نوک آن به عمل جراحی اصلاحی نیاز دارند.

معمولاً برخی افراد بینی‌های پهن و فرورفته و برخی بینی‌های پهن و گوشتی و برآمده (قوز دار) دارند. این افراد پس از برش استخوان‌های بینی و خارج کردن آنها (استئوتومی) به  افزایش و کاهش اندازه بینی با استفاده از فرایندهای عمل زیبایی بینی نیاز دارند.

بهبودی بعد از عمل بینی گوشتی و پهن،  یک تا دو هفته طول می‌کشد و فرد می‌تواند نتیجه جراحی بینی گوشتی را به صورت نهایی، پس از یک تا دو ماه ببیند.

آیا عمل زیبایی بینی می‌تواند یک بینی پهن و گوشتی را طوری باریک کند که کاملاً طبیعی به‌نظر برسد؟

باریک سازی بینی واقعاً می‌تواند ظاهری طبیعی به شما بدهد. که این کار نیز معمولاً مستلزم انجام برخی کارها بر روی بینی استخوانی است.

بعضی مواقع اگر سوراخ‌های بینی گشاد باشند، ممکن است نیاز به کوچک‌سازی هم داشته باشند ، و مستلزم تقبل هزینه عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی که در نتیجه ظاهر بینی باریک می‌شود است.

داشتن ارزیابی و برآورد از بینی در حالت سکون و حرکت پره‌های آن برای دیدن میزان گشاد شدن سوراخ‌ های بینی ، مهم است. گاهی یک پیوند پشتی به بینی اضافه می‌شود تا به ایجاد یک بینی باریک اما با ظاهری طبیعی کمک کند.

ظاهر طبیعی بینی

ظاهر طبیعی بینی ظاهری است که از نظر زیبایی شناسی دلپسند و رضایت بخش باشد و با صورت تناسب و تطابق داشته باشد ، علایم و عوارض عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی در آن نمایان نباشد و معلوم نباشد که عمل زیبایی بر روی آن انجام شده است. که البته این موضوع چالشی بزرگ در عمل‌ های نوین زیبایی بینی‌های پهن و گوشتی است.

عمل موفق، مشکلاتی از قبیل از کار افتادگی بینی، اختلالات بینی، نوک پیازی شکل و بريدگى‌ نوک بینی را به همراه ندارد.

اینچنین عملی از بالاترین سطح استاندارد برخوردار بوده و تنها بعد از تجزیه و تحلیل‌های حساب شده و استفاده از جراحان ماهر و باتجربه امکان دست‌یابی به آن وجود دارد.

جراحی زیبایی بینی یا عمل بینی ، می‌تواند به شما کمک کند تا چهره‌ای متوازن و ظاهری متناسب‌ تر و موزون‌ تر پیدا کنید که این امر به شما اعتماد به نفسی ده برابر خواهد داد. یک عمل جراحی بینی خوب بایستی هم ظاهرِ بینی و هم عملکرد آن را در نظر بگیرد. دکتر پرویزیان با تجربه و مهارت خود در این زمینه، به شما برای داشتن بینی دلخواهتان کمک می‌کنند.

 

 

مطالب مرتبط