چاق شدن ساق پا با جراحی پروتز و تزریق

جراحی زیبایی ساق پا با جراحی پروتز و تزریق

چاق شدن ساق پا با جراحی پروتز و تزریق : دکتر پرویزیان روش درمان زیبایی ساق پا را به افرادی پیشنهاد می‌دهد که انجام فعالیت‌های ورزشی تاثیری بر ظاهر پای آنها نداشته باشد.

به عنوان یکی از با تجربه‌ترین جراحان پلاستیک کشور، دکتر پرویزیان از تکنولوژی‌های پیشرفته جراحی و تکنیک‌های درمانی موجود برای ایجاد ظاهر کاملاً طبیعی و دلخواه برای ساق پای بیمار استفاده می‌کند.

در صورت تمایل همین امروز جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جلسه مشاوره با شماره تلفن 09039408200 تماس حاصل فرمایید.

زیبایی ساق پا چیست؟

زیبایی ساق پا یک روش درمان زیبایی است که برای چاق شدن ساق پا و یا اصلاح ظاهر آن استفاده می‌شود. امروزه امکان استفاده از این روش درمان زیبایی برای هر دوی مردان و زنان وجود دارد.

چاق شدن ساق پا با جراحی پروتز و تزریق

علاوه بر این جراحی خوش فرم کردن ساق پا را می‌توان به عنوان یک روش درمانی برای بهبود عملکرد یا زیبایی مورد توجه قرار داد.

در حقیقت ابتلا به بیماری‌های خاص یا ایجاد آسیب دیدگی می‌تواند باعث شود عضله ساق پا لاغر شده یا شکل نا مناسب پیدا کند.

علاوه بر این، گاهی اوقات عضلات ساق پا نمی‌توانند به مقدار مورد نظر بیمار بزرگ شوند. برای مثال، این شرایط را در افرادی می‌توان مشاهده کرد که از تمرین‌های حرکتی و فعالیت‌های ورزشی بطور منظم استفاده می‌کنند و با این وجود ساق پای آنها به مقدار لازم از نظر حجم رشد نمی‌کند.

به هر حال باید توجه داشته باشید روش درمان زیبایی ساق پا نمی‌تواند قدرت عضلات ساق پا یا عملکرد آنها را بهبود بخشد.

به بیان دیگر این روش درمانی برای افرادی مناسب است که دارای عضلات ساق پای کوچک به خاطر شرایط مختلف همچون عوامل مادرزادی هستند و انجام تمرین‌های حرکتی هدفمند تاثیری بر ایجاد ظاهر دلخواه در ناحیه ساق پای آنها ندارد.

چه کسانی برای استفاده از این روش درمانی مناسب هستند؟

  • مردان و زنانی که به دنبال چاق کردن ساق پا خود به خاطر لاغری بیش از حد این عضلات هستند یا تمایل دارند این عضلات زیباتر و متناسب تر به نظر برسند.
  • ورزشکاران بدن‌سازی که نتوانسته‌اند به میزان دلخواه با انجام ورزش عضلات ساق پای خود را حجیم نمایند.
  • افراد که به بیماری‌های فلج اطفال، مهره شکاف دار (اسپینا بیفیدا)، و مشکل کجی پا دچار شده‌اند.

تکنیک‌های پروتز ساق پا

دکتر پرویزیان برای این درمان از پروتزهای سیلیکونی در ناحیه بالای عضلات گاستروکنمیوس استفاده کرده یا این درمان را با تزریق ژل به ساق پا انجام می‌دهد.

به این ترتیب برای بیمارانی که بطور طبیعی حتی با افزایش وزن زیاد عضله ساق پا کوچک است، این درمان می‌تواند کمک موثر به بهبود وضعیت ظاهری این عضله داشته باشد.

در ادامه روش‌های درمانی مورد استفاده برای پروتز ساق پا و زیبایی ساق پا بطور مختصر توضیح داده شده‌اند.

پروتز سیلیکونی

استفاده از روش های پروتز ساق پا مانند پروتز سیلیکونی یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان زیبایی برای حجیم کردن دائمی عضله ساق پا است.

پروتز پا تحت بی حسی موضعی، بی حسی نیم تنه یا در حالت نیمه هوشیار بر روی بیمار انجام می‌شود و به حدود 40 دقیقه زمان نیاز دارد. به این ترتیب بیمار معمولاً می‌تواند در همان روز درمان به خانه باز گردد.

امروزه پروتزهای سیلیکونی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف موجود هستند. این پروتزها را می‌توان در ناحیه بالا یا پایین عضلات ساق پا استفاده کرد.

به این ترتیب پروتزهای سیلیکونی معمولاً در یک طرف بخش میانی عضله گاستروکنمیوس قرار داده می‌شوند، اما گاهی اوقات ممکن است از ایمپلنت‌ها در هر دو طرف عضله نیز استفاده شود.

شکاف ایجاد شده برای این جراحی بیشتر از 4 سانتی متر نیست و این شکاف در زیر ناحیه زانو پنهان می‌شود.

عوارض احتمالی

عوارض احتمالی این روش درمانی بسیار نادر هستند، اما با این وجود لازم است بیمار با این عوارض آشنا باشد. این عوارض عبارتند از:

  1. التهاب
  2.  خون ریزی
  3.  تجمع مایع
  4.  انقباض کپسولی
  5. قرارگیری نامناسب پروتز
  6. ترومبوز ورید عمقی

ریکاوری

پس از جراحی فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی روزمره خود را شروع نماید، اما بازگشت به فعالیت‌های کاری معمولاً به 7 روز زمان نیاز دارد.

علاوه بر این بلافاصله پس از درمان کبودی و ورم در ناحیه پا ایجاد می‌شود، اما درد بیمار پس از درمان قابل تحمل است.

به این ترتیب لازم است بیمار توصیه‌های جراح پلاستیک خود را بطور دقیق برای روزهای پس از درمان رعایت کند تا دوره ریکاوری به نسبت سریع داشته باشد.

برخی از این توصیه‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. بیمار می‌بایست بلافاصله پس از جراحی پاهای خود را روی دو بالش قرار دهد.
  2. در روزهای اول پس از جراحی در هنگام نشستن بیمار روی صندلی، لازم است پاها در ارتفاع بالاتر از سطح زمین قرار گیرند.
    بیمار می‌بایست از کفش‌های راحتی یا پاشنه کوتاه پس از درمان استفاده کنید. به این ترتیب نباید از کفش‌های پاشنه بلند تا هنگام کامل شدن دوره ریکاوری استفاده کرد.
  3. راه رفتن بیمار می‌بایست با دقت کافی و احتیاط لازم انجام شود، زیرا همواره احتمال تجمع مایع و حرکت ایمپلنت از محل اصلی در نتیجه راه رفتن زیاد وجود دارد.
    انجام فعالیت‌هایی مثل دویدن پس از 6 هفته برای بیمار امکان پذیر است.
  4. در صورتی که محل سکونت بیمار خارج از شهر می‌باشد، بهتر است با یک نفر برای رساندن فرد به خانه و مراقبت از وی هماهنگی لازم انجام شود.
  5. در هنگام دراز کشیدن در تخت به بیمار توصیه می‌شود انگشتان پا و ناحیه پایین پای خود را بطور مرتب تکان دهد.
  6. به مدت 2 تا 4 هفته نباید موهای پا اصلاح شود و نیز لازم است از قرار گرفتن پوست پا در معرض نور خورشید به مدت 4 تا 6 ماه خودداری گردد.

تزریق چربی

چاق شدن ساق پا با جراحی پروتز و تزریق

در این روش درمانی جراح پلاستیک چربی مورد نیاز را از سایر نقاط بدن بیمار گرفته و پس از تصفیه در ناحیه ساق پا تزریق می‌کند.

این درمان تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان برای انجام آن نیست. در اکثر موارد، پزشک بین 75 تا 150 سی سی چربی در هر ساق پا تزریق می‌کند.

به هر حال توجه داشته باشید معمولاً حجم اضافه شده با استفاده از این روش کمتر از حجم ایجاد شده در نتیجه درمان از طریق پروتز است.

مزایای این روش درمانی به شرح زیر می‌باشند:

  1.  چربی مورد نیاز برای تزریق در این روش از بدن خود بیمار گرفته می‌شود.
  2. در این روش ریسک عوارض جانبی همچون ورم، خون ریزی و سایر موارد مانند آن پایین است.
  3. احتمال مشاهده انقباض کپسولی در این روش تقریباً صفر است.

ملاحظات مربوط به این روش درمانی به شرح زیر هستند:

  1. همواره ممکن است تزریق چربی نیاز به یک درمان ثانویه داشته باشد، زیرا بطور معمول بخشی از چربی با گذشت زمان توسط بدن جذب می‌شود.
  2. برای استفاده از این روش لازم است بیمار حداقل 150 تا 200 سی سی چربی در سایر نقاط بدن خود داشته باشد تا به این ترتیب پزشک بتواند از یک محل مناسب چربی مورد نیاز برای تزریق به ساق پا را استخراج کند.

تزریق هیالورونیک اسید

هنگام استفاده از این روش با توجه به جذب هیالورونیک اسید در بدن لازم است درمان پس از 12 تا 18 ماه مجدداً بر روی بیمار تکرار شود.

به این منظور پزشک معمولاً از سرنگ‌های حاوی 20 سی سی هیالورونیک اسید دارای تراکم بالا برای تزریق به ساق پا و ایجاد نتایج زیبایی دلخواه استفاده می‌نماید.

چه مراقبت‌هایی پس از درمان زیبایی ساق پا لازم است؟

پس از درمان، دکتر پرویزیان از نزدیک با شما در ارتباط بوده و نظارت دقیق بر مراحل اولیه پس از درمان خواهد داشت.

به این ترتیب ایشان نکات لازم درباره محدودیت‌های حرکتی، مراقبت از زخم، و داروهای مورد نیاز برای استفاده پس از درمان را بطور دقیق به اطلاع شما می‌رساند.

توجه داشته باشید نظارت بر شرایط بهبود پس از این درمان بسیار مهم است.

عوارض هر چند نادر این درمان ممکن است در مراحل اولیه یا با گذشت زمان در افراد مشاهده شود. این عوارض با توجه به روش انتخاب شده برای حجیم کردن ساق پا متفاوت می‌باشند.

توجه داشته باشید دوره ریکاوری در هنگام استفاده از روش تزریق چربی و ژل در مقایسه با سایر روش‌های درمانی سریع تر می‌باشد.

در نهایت به بیمار توصیه می‌شود در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی و ایجاد نگرانی پس از درمان بلافاصله با پزشک معالج خود تماس بگیرد.

مطالب مرتبط