جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت ؛ روشی موثر به منظور زیبایی ، سفت کردن و جوانسازی پوست است که با حذف چربی اضافی عضلات تحتانی پوست ؛ گردن و صورت را لیفت کرده و بدین ترتیب منجر به کاهش افتادگی و چروک های موجود در پوست می شود.دکتر پرویزیان از برجسته ترین پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی می باشند ، که از ایشان می توان به عنوان بهترین جراح لیفت صورت نیز یاد کرد. برای مشاهده نمونه کارهای ایشان می توانید به گالری سایت یا اینستاگرام مراجعه نمایید.

جراحی لیفت صورت

در دوران کودکی و جوانی سطح چربی وسیعی در زیر پوست وجود داشته و خاصیت ارتجاعی زیادی دارد. با افزایش سن و در روند پیری ، از میزان تولید الاستین و کلاژن پوست و همچنین قابلیت ارتجاعی آن کاسته می شود که این امر ، ظاهر پوست را دستخوش تغییرات زیادی ؛ همچون شل شدگی و چین و چروک می کند.

عوامل تاثیرگذار در پیری و شل شدن پوست

از جمله موثرترین عوامل در پیرپوستی عبارتند از :

  • کاهش وزن
  • افزایش سن
  • استرس
  • قرارگیری طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید
  • محیط زندگی
  • ژنتیک
  • استفاده از الکل و دخانیات

انواع لیفت صورت

در خصوص ترمینولوژی یا اصطلاحات به کار برده شده در زمینه لیفتینگ صورت یا کشیدن پوست صورت ، به دلیل تحول گسترده رخ داده در تنوع تکنیک های موجو د، با اسامی مختلفی از لیفت صورت روبرو می شویم. در اینجا به شرح آن ها و خدمات ارائه شده توسط هر یک می پردازیم.

مینی لیفت صورت

در این روند جراحی ، پزشک برش های ریزی را در صورت ایجاد کرده و برای جوانسازی آن ، مانورهایی را که برای دستیابی به نتایج بهینه ، بی خطر و منطقی می باشند ، انجام می دهد. البته اقدامات انجام شده در این روند جراحی ، تفاوت چندانی با لیفت صورت ندارد و شاید جنبه مثبت آن ، تاثیری است که از نظر روانشناختی به دلیل نام انتخاب شده برای این روند ، بر جای می گذارد.

از آن جایی که برخی بیماران ، تمایلی به قرار گرفتن تحت روندهای جامع جراحی را ندارند ، چنین عنوانی می تواند ذهنیت داشتن یک جراحی مختصر را برایشان به همراه داشته باشد.

لیفت صورت با اسکار کوچک

لیفت صورت با اسکار کوچک ، نوع ویژه ای از جراحی لیفت صورت می باشد که در آن، جای زخم یا اسکار ، تا حد زیادی به آن سوی گوش ها و در داخل خط رشد مو یا پوست سر ، کشیده نمی شود.

لیفت صورت لایف استایل

لیفت صورت لایف استایل ، عنوانی است که برای تکنیک جراحی خاصی برای لیفت صورت که در آن ، جراحی تحت بی حسی موضعی انجام می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد.

لیفت صورت میدفیس ( بخش میانی صورت )

لیفت صورت میدفیس ، به نوعی از لیفت صورت اطلاق می شود که از طریق پلک پایینی انجام شده و بافت نرم را در جهت رو به بالا ، می کشد. در این نوع لیفت ، تورم صورت مشهود بوده و دوره ریکاوری ، طولانی است.

روش جراحی

جراحی لیفت صورت ، به دو روش بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی قابل انجام بوده و حدودا 1 تا 3 ساعت برای انجام آن زمان نیاز است.

بالا کشیدن ، سفت کردن یا همان عمل لیفت صورت به دو روش سطحی و عمقی انجام شده و روش مورد نظر با صلاحدید پزشک و با توجه به میزان و شدت ایرادات موجود در پوست انتخاب می شود.

  1. عمل لیفت سطحی پوست : در این روش ، تغییرات مورد نظر فقط بر روی پوست صورت انجام می شوند.
  2. عمل لیفت عمقی پوست : در لیفت عمقی ، علاوه بر تغییرات ایجاد شده بر روی پوست ؛ تغییراتی نیز بر روی عضلات ریز زیر پوست انجام می شود.

جراحی لیفت صورت

کاربردهای عمل لیفت صورت چیست ؟

در ذیل به تعدادی از مهم ترین کاربردهای عمل لیفتینگ صورت اشاره نموده ایم :

  • برطرف شدن چین و چروک های پوست
  • رفع خطوط عمیق موجود در اطراف پلک پایین
  • رفع شیارهای عمیق موجود در زیر پلک پایین
  • برطرف نمودن خطوط عمیق موجود میان گوشه لب ها و بینی
  • برطرف کردن غبغب
  • بهبود زیبایی چهره
  • و غیره

نتایج جراحی لیفتینگ صورت

با توجه به فاکتورهای متعددی ؛ همچون تفاوت های فردی که شامل ویژگی های بدنی و شدت مشکل موجود می باشد ، همه افراد از جراحی لیفتینگ پوست نتایج یکسانی را کسب نخواهند کرد.

افراد برای مشاهده نتیجه نهایی جراحی لیفت صورت ، باید چند هفته صبر کنند که البته در ماه های بعدی تغییرات جزئی دیگری نیز مشاهده خواهند نمود.

نکته قابل توجه این است که ممکن است پوست فرد بعد از گذشت حدود 10 سال و بالا رفتن سن ، بازهم مقداری شل و افتاده شده و در نتیجه ، نیاز به تکرار جراحی باشد.

اسکار در جراحی

از آن جایی که در جراحی لیفت صورت ، پوست اضافی برداشته می شود ؛ بر جای ماندن جای زخم ، بعنوان یکی از دغدغه های روند محسوب می شود. البته با توجه به اینکه برش ها در موقعیت های استراتژیک در اطراف گوش ایجاد می شوند ، جای زخم قابل رویت نبوده و در چین های طبیعی ناحیه گوش و نیز در زیر موها ، پنهان می شود.

در همه نمونه های فوق ، یک جراح خوب لیفت صورت ، تمام تلاش خود را به کار می بندد ، تا خطر بروز مشکلات در پوست و ماهیچه را به حداقل برساند. یکی از فاکتورهای مورد تاکید جراح خوب ، انجام روند جراحی به شکلی است که هیچگونه خطری ، اعصاب ، ماهیچه ها و پوست را تهدید نکرده و آن ها را مورد آسیب قرار ندهد.
به طور کلی ، جراح دستاورد لیفت صورت انحصاری خود را به صورت یک روند جراحی دو لایه ای ، تحت عنوان SMAS انجام می دهد. در این روند ، بافت همبند در اطراف ماهیچه های صورت که به مرور زمان شل و افتاده شده اند ، تحت درمان قرار می گیرد.

جراحی لیفت صورت

ریکاوری جراحی لیفت صورت

بیمار بعد از تکمیل روند جراحی ، با دریافت یک چک لیست از مراقبت های بعد از عمل ، به منزل اعزام می شود. صبح روز بعد از عمل ، پانسمان و لوله های تخلیه ترشحات ( در صورت مورد استفاده قرار گرفتن ) ، توسط پزشک برداشته می شود. فشار خون بیمار نیز جهت اطمینان از عملکرد صحیح بدن ، کنترل می شود.

آیا روندهای دیگری به همراه جراحی لیفت صورت ، قابل انجام می باشد ؟

بسیاری از بیماران جراحی لیفت صورت ، به توصیه پزشک خود انجام روندهای دیگر جوانسازی صورت ، از قبیل بلفاروپلاستی ، ترمیم لاله گوش یا پروتز چانه را نیز انجام می دهند.

جراحی لیفت صورت چقدر طول می کشد ؟

طول مدت جراحی لیفت صورت ، به ویژگی های فردی هر بیمار وابسته است. معمولاً جراحی لیفت صورت در کمتر از سه ساعت تکمیل می شود. البته مقدار کار مورد نیاز بر روی ناحیه درمان ، مستقیماً مدت زمان لازم برای تکمیل روند را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا بعد از لیفت صورت ناحیه درمان ، پانسمان می شود ؟

ناحیه سر و گردن با هدف وارد آوردن فشار بر ناحیه درمان شده و جلوگیری از حرکت اضافی ، پانسمان می شود. پانسمان ها اغلب در روز بعد از جراحی ، برداشته می شوند.

بعد از جراحی لیفت صورت ، چه انتظاری دارید ؟

بعد از جراحی لیفت صورت ، بیماران اغلب دردی را تجربه نمی کنند. تورم تا چند هفته بعد از عمل ، ماندگار است. بعد از فروکش کردن تورم ، می توانید شاهد پیشرفت نتیجه جراحی باشید. خم شدن یا بلند کردن اجسام سنگین ، می تواند به میزان تورم بیافزاید و به همین دلیل ، به بیمار توصیه می شود به مدت سه هفته بعد از جراحی لیفت صورت خود ، از انجام چنین فعالیت هایی خودداری کند.

دویدن، دوچرخه سواری کردن و ورزش های ایروبیک معمولاً بعد از سه هفته ، قابل از سر گیری می باشد. رانندگی کردن نیز زمانی مجاز است ، که تورم به طور کامل رفع شده و مانعی بر سر راه بینایی شما ایجاد نکند. رفتن به سفرهای هوایی تقریباً 10 روز بعد از عمل جراحی ، بلامانع می باشد.

 

 

آیا نتیجه جراحی لیفت صورت، دائمی است ؟

لیفت صورت فرایند طبیعی پیری را متوقف نمی کند غ ولی بیمار می تواند بعد از انجام جراحی ، با دنبال کردن یک سبک زندگی سالم و اهمیت دادن به دستورالعمل های مربوط به مراقبت های پوستی و تغدیه مناسب ، نتیجه جراحی خود را برای مدت های مدیدی حفظ نماید.

مطالب مرتبط