درمان و رفع شلی و افتادگی پوست صورت

درمان و رفع شلی و افتادگی پوست صورت

درمان و رفع شلی و افتادگی پوست صورت : سطح کلاژن پوست به تدریج با افزایش سن کاهش پیدا کرده و این شرایط می‌تواند باعث ایجاد افتادگی و شلی پوست شود.

سال‌های طولانی خندیدن، اخم کردن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند تاثیر نامطلوب بر ساختار و قابلیت ارتجاع‌پذیری پوست داشته و باعث می‌شود ظاهر فرد پیرتر از سن واقعی وی به نظر برسد. علاوه بر این کاهش زیاد وزن و بارداری نیز می‌توانند بر شل شدن پوست تاثیر داشته باشد.

درمان و رفع شلی و افتادگی پوست صورت

به هر حال نیازی به نگرانی درباره این مشکل نیست، زیرا امروزه جراحان پلاستیک از تعداد زیادی روش‌های درمان جراحی و غیرجراحی برای رفع افتادگی پوست صورت  و سفت شدن پوست استفاده می‌کنند.

حجم زیادی از عمل‌های جراحی زیبایی بر از بین بردن علائم و نشانه‌های افزایش سن تمرکز دارند. به این ترتیب دکتر پرویزیان از روش‌های مختلف برای صاف کردن چین و چروک‌ها و از بین بردن افتادگی پوست صورت استفاده می‌کند.

در حقیقت سفت کردن پوست می‌تواند یک روش درمان ارزشمند بوده و باعث شود ظاهر صورت شما 10 تا 15 سال جوان‌تر به نظر برسد.

امروزه سفت کردن پوست از طریق روش‌های سنتی همچون جراحی لیفت صورت یا روش‌های دارای سطح تهاجم کمتر همچون تزریق ژل و تزریق چربی امکان‌پذیر است.

درمان افتادگی پوست

به هر حال، اکثر افراد ترجیح می‌دهند به خاطر ریسک و عوارض جانبی کمتر و نیز دوره بهبودی کوتاه‌تر روش‌های غیرتهاجمی، از این روش‌ها برای از بین بردن شل شدن و افتادگی پوست خود استفاده کنند.

به هر حال در مواردی که مشکل شدید باشد، دکتر پرویزیان احتمالاً به بیمار توصیه می‌کند از روش‌های جراحی به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن استفاده نماید.

دستیاران دکتر پرویزیان آماده شنیدن صدای شما و پاسخگویی به تمامی سوالات موجود درباره درمان‌های قابل استفاده برای رفع افتادگی و شل شدن پوست هستند. به منظور دریافت مشاوره، طرح سوال و گرفتن نوبت می‌توانید از طریق شماره تلفن 09039408200 با ما تماس حاصل فرمایید.

روش‌های مختلف درمان شل شدگی و افتادگی پوست

امروزه روش‌های مختلف و متعدد برای درمان شل شدگی پوست و سفت شدن پوست وجود دارد. به این ترتیب انتخاب بهترین روش جهت رفع افتادگی پوست و نیز ناحیه‌ای که دچار افتادگی پوست شده، صورت می‌گیرد.

به‌طور کلی این روش‌ها به دو دسته روش‌های درمان غیرتهاجمی بدون نیاز به عمل جراحی و روش‌های درمان تهاجمی مبتنی بر عمل جراحی برای افتادگی پوست  طبقه‌بندی می‌شوند.

روش‌های درمان غیرجراحی

  • مشکل: درمان چین و چروک دور چشم و خطوط پیشانی

برای درمان چین و چروک دور چشم و خطوط پیشانی معمولاً از تزریق بوتاکس استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس می‌تواند چین و چروک دور چشم را از بین ببرد.

نتایج این تزریق به‌طور قابل توجه با گذشت یک هفته از درمان قابل مشاهده بوده و برای مدت سه ماه دوام و ماندگاری دارد.

این تزریق‌ها می‌تواند خطوط ایجاد شده بین ابروها و نیز خطوط پیشانی را صاف کند. در صورتی که این خطوط عمیق باشند، دکتر پرویزیان می‌تواند از تزریق ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید همچون رستیلان (restylane) به همراه تزریق بوتاکس برای دستیابی به نتایج بهینه استفاده نماید.

  • مشکل: گودی و سیاهی زیر چشم

برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم معمولاً از تزریق ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید (مثل ژودرم اولترا (juvederm ultra)) استفاده می‌شود.

ژل هیالورونیک اسید یک ماده نرم سازگار با بدن انسان است که پس از تزریق در پوست، می‌تواند باعث ایجاد برآمدگی در آن شود.

تزریق هیالورونیک اسید به‌طور خاص برای درمان مشکلات ظاهری در ناحیه زیر چشم‌ها مفید است. نتایج این درمان را می‌توان بلافاصله پس از تزریق مشاهده کرد و این نتایج تا یک سال دوام و ماندگاری خواهند داشت.

  • مشکل: خطوط خنده در ناحیه صورت

برای رفع خط خنده در ناحیه صورت از تزریق ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید (مثل ژودرم اولترا پلاس و پرلان (juvederm ultraplus and perlane)) استفاده می‌شود.

تزریق این ژل‌ها در گونه می‌تواند باعث ایجاد برآمدگی در پوست شده و صاف شدن خطوط نازولابیال یا خطوط لبخند را به همراه داشته باشد.

نتایج این درمان از شش ماه تا یک سال دوام و ماندگاری دارند. علاوه بر این به این منظور می‌توان از تزریق چربی بدن خود بیمار نیز استفاده کرد.

نتایج تزریق چربی گاهی اوقات دوام و ماندگاری طولانی‌تر در مقایسه با تزریق ژل هیالورونیک اسید دارد، ولی تزریق چربی به دو جلسه درمان نیاز خواهد داشت.

به این ترتیب لازم است در جلسه اول چربی مورد نیاز از سایر نقاط بدن بیمار همچون ران‌ها و باسن گرفته شده و در جلسه دوم پس از آماده‌سازی سلول‌های چربی، تزریق به نواحی هدف انجام شود.

  • مشکل: چین و چروک دور لب‌ها

برای رفع چین و چروک دور لب‌ها معمولاً از تزریق بوتاکس یا ژل استفاده می‌شود. به این ترتیب برای رفع این خطوط لازم است بوتاکس یا ژل در نواحی اطراف لب‌ها تزریق شود.

تزریق بوتاکس می‌تواند باعث بی‌حسی ماهیچه‌های عامل ایجاد چین و چروک در این ناحیه از بدن شده و تزریق ژل با ایجاد برآمدگی در پوست، می‌تواند خطوط اطراف لب را پر کند.

  • مشکل: ظاهر نامناسب خط فک

برای اصلاح خط فک معمولاً از تزریق ژل استفاده می‌شود. در نتیجه تزریق ژل می‌توان ظاهر خط فک را اصلاح کرد.

به این منظور ژل رادیس مبتنی بر کلسیم (calcium-based radiesse) بیشترین سودمندی را دارد، اما استفاده از ژل‌های ژودرم اولترا پلاس و پرلان (Juvederm ultraplus and perlane) نیز می‌تواند نتایج مناسب برای رفع افتادگی پوست به همراه داشته باشد.

نتایج این تزریق‌ها تا شش ماه دوام و ماندگاری خواهند داشت.

  • مشکل: جوان‌سازی پوست دست

برای جوان‌سازی پوست دست از روش‌های مختلف همچون تزریق ژل و چربی می‌توان استفاده کرد. این روش‌ها غیرتهاجمی بوده و می‌توانند بدون عوارض به اصلاح ظاهر پوست دست کمک کنند.

نتایج درمان با این روش‌ها معمولاً بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و از 6 ماه تا یک سال دوام و ماندگاری دارد.

روش‌های درمان با جراحی

  • مشکل: چین و چروک‌های پیشانی و افتادگی ابرو

بوتاکس بهترین روش برای صاف کردن چین و چروک‌های پیشانی است، اما در صورتی که نیاز به اصلاح افتادگی ابرو و تغییر موقعیت آن وجود داشته باشد، لازم است از عمل جراحی به این منظور استفاده شود.

امروزه لیفت ابرو و پیشانی با سه روش بر روی بیماران انجام می‌شود که همه آن‌ها نیازمند بی‌هوشی بیمار برای عمل جراحی است.

دوره ریکاوری برای این درمان در حدود پنج روز است و کبودی و ورم ایجاد شده پس از این جراحی ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد.

  • مشکل: افتادگی پلک و گودی زیر چشم‌ها

عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی برای از بین بردن افتادگی بیش از حد پوست بالا و پایین چشم‌ها و نیز تغییر موقعیت بافت چربی زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورتی که امکان اصلاح موقعیت چربی زیر چشم برای جراح وجود نداشته باشد، احتمالاً علاوه بر جراحی از تزریق چربی بدن خود بیمار به نواحی زیر چشم‌ها نیز استفاده می‌شود.

عمل جراحی بلفاروپلاستی نیازمند بی‌هوش کردن بیمار است و دوره ریکاوری پس از آن در حدود چهار تا پنج روز می‌باشد. به هر حال کبودی و ورم ایجاد شده در ناحیه تحت درمان احتمالاً تا چند هفته از بین نخواهد رفت.

  • مشکل: خطوط عمیق، افتادگی گونه‌ها و ظاهر نامناسب خط فک

درمان و رفع شلی و افتادگی پوست صورت

عمل جراحی لیفت صورت می‌تواند خطوط عمیق ایجاد شده بر روی صورت را صاف کرده و باعث برجسته شدن گونه‌ها از طریق تغییر موقعیت بافت چربی و سفت کردن بافت زیر پوست در این ناحیه از صورت شود.

این عمل جراحی همچنین می‌تواند گودی زیر چشم‌ها را کاهش دهد. امروزه بسیاری از جراحان برای این عمل جراحی از شکاف‌های کوچک ایجاد شده در ناحیه شقیقه (پشت خط رویش مو) استفاده می‌کنند.

این شکاف به سمت ناحیه جلوی گوش‌ها امتداد پیدا کرده و دقیقاً پشت لاله گوش متوقف می‌شود. به هر حال در صورتی که نیاز به تقبل هزینه سفت کردن پوست برای ناحیه فک وجود داشته باشد، احتمالاً شکاف‌های ایجاد شده در ناحیه رویش موی پشت گوش‌ها امتداد پیدا می‌کند.

از این طریق جراح می‌تواند بافت زیر پوست را اصلاح کرده و پوست اضافی ناحیه پایین صورت را حذف کند. این عمل جراحی تحت بی‌هوشی انجام می‌شود و دوره بهبودی آن یک تا دو هفته است.

کبودی و ورم ناشی درمان شلی و افتادگی پوست با این روش می‌تواند تا یک ماه ادامه داشته باشد. علاوه بر این برای رفع افتادگی گونه‌ها می‌توان از پروتزهای مختلف گونه به صورت همزمان با لیفت صورت استفاده کرد.

  • مشکل: چین و چروک دور لب

جراحی لیفت سانترال لب برای رفع دائمی خطوط دور لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش برش‌های لازم در ناحیه زیر بینی ایجاد شده و از این طریق پوست اضافی از محل برداشته می‌شود.

در نتیجه این درمان ظاهر لب‌های بیمار حجیم‌تر و جوان‌تر خواهد شد.

نتایج این درمان دائمی است، ولی همواره امکان دارد در نتیجه عواملی مثل سیگار کشیدن یا عادت‌های نامناسب، لب‌ها به تدریج دوباره دچار چین و چروک شوند.

مطالب مرتبط