روش‌های کوچک کردن و لاغری باسن

روش‌های جراحی و غیر جراحی برای لاغری باسن

روش هایی که برای لاغری باسن می توانند موثر واقع شوند، هم شامل روش های غیر جراحی و هم روش های جراحی است. ما در این مقاله قصد داریم روش های جراحی را معرفی کرده و درباره هرکدام توضیحات کاربردی و مهمی را ارائه کنیم.

روش های جراحی کوچک کردن یا لاغری باسن عموما مبتنی بر برداشتن چربی اضافی از ناحیه باسن برای کاهش اندازه آن و کانتور کردن باسن است. این روش ها هم برای زنان و هم برای مردان قابل انجام است. لازم است به این مورد نیز اشاره کنیم که لاغر کردن یا کانتورینگ باسن را می توان همراه با اقدامات دیگر پیکرتراشی نظیر لیپوماتیک شکم و پهلو و … انجام داد؛ که در این صورت زیبایی و نتیجه نهایی به دست آمده، بسیار چشمگیر تر خواهد بود.

داشتن باسنی کوچک‌تر، سفت‌تر و خوش فرم‌تر خواسته بسیاری از بانوان و آقایان است. باسن از سه عضله به نام عضله‌های سرینی یا گلوتئال تشکیل می‌شود.

عضله اصلی باسن عضله سرینی بزرگ یا گلوتئال ماکسیموس نام دارد که در واقع یکی از قوی‌ترین عضله‌های بدن است. عضله‌های سرینی بزرگ، متوسط و کوچک با بافت چربی موسوم به چربی زیرپوستی پوشیده می‌شود. میزان چربی باسن تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر سبک زندگی و همچنین ژنتیک است.

روش‌های کوچک کردن و لاغری باسن

جهت پرسیدن سوالات خود در زمینه روش‌های لاغر کردن باسن و رزو نوبت می‌توانید از طریق فرم زیر تماس حاصل نمایید.

نام و نام خانوادگی
شماره تلفن
پیام
فرم‌ها با موفقیت ثبت شد!
هنگام ارسال فرم شما مشکلی پیش آمد لطفا مجددا تلاش کنید.

لاغری باسن به چه دلیل انجام می شود؟

کوچک کردن باسن نوعی جراحی پلاستیک است که برای انجام آن غالباً از طریق عمل لیپوساکشن یا لیپولیز، باسنی کوچک‌تر و خوش فرم‌تر ایجاد می‌شود.

از آنجایی که بسیاری از اندازه باسن خود ناراضی هستند و این عمل زیبایی تاثیر چشمگیری بر تناسب اندام و ایجاد تعادل بین بالاتنه و پایین تنه دارد، تعداد متقاضیان روش‌های کوچک کردن باسن رو به فزونی است.

به علاوه بسیاری ترجیح می‌دهند تا همزمان با عمل کوچک کردن باسن عمل لیفت ران نیز انجام دهند. همچنین امکان انجام همزمان عمل کوچک کردن باسن با جراحی زیبایی کوچک کردن شکم نیز وجود دارد که در هر دو با استفاه از تکنیک لیپوساکشن چربی اضافی تخلیه می‌شود و برجستگی‌ها یا توده‌های چربی از بین برده می‌شود.

دکتر پرویزیان برای کوچک کردن باسن از روش‌های مختلف لیپوساکشن بهره می‌گیرند:

لیپوساکشن

یکی از روش های لاغر کردن باسن ، لیپوساکشن است که شکل و اندازه باسن را بهبود می‌دهد و باسنی گرد و خوش‌تراش را به جا می‌گذارد.

لیپوساکشن علاوه بر کوچک کردن باسن، تقارن و همواری سطح را نیز به دست می‌دهد تا دیگر روی باسن اثری از برآمدگی‌ها و توده‌های ناخوشایند به جا نماند. حداکثر 40 درصد چربی تخلیه می‌شود تا تناسب دلخواه به وجود بیاید.

عمل لیپوساکشن باسن چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی کوچک کردن و خوش فرم کردن باسن، بسته به نتایج مورد نظر، دو تا سه ساعت طول می‌کشد. دکتر پرویزیان روش‌های مختلف لاغری باسن را در جلسه مشاوره به بیمار توضیح می‌دهند.

کوچک کردن باسن غالباً از طریق لیپوساکشن به این روش انجام می‌شود که یک یا چند برش‌ کوچک روی چین باسن یا در امتداد “ترک” بالای باسن ایجاد می‌شود.

 کانولا یا لوله بلند و توخالی وارد برش‌های کوچک می‌شود. بافت چربی به درون لوله مکیده می‌شود تا باسنی کوچک‌تر و خوش‌فرم‌تر ایجاد شود.

البته دکتر پرویزیان به بیمار توضیح می‌دهند که لاغری حاصل از لیپوساکشن نمی‌تواند خیلی شدید باشد و تغییرات جزیی خواهد بود.

استفاده بیش از حد از لیپوساکشن برای کوچک کردن باسن افتادگی پوست یا غیرطبیعی شدن شکل باسن را در پی خواهد داشت. در ادامه پرکاربردترین تکنیک‌های لیپوساکشن را معرفی می‌کنیم:

  • تامسنت لیپوساکشن

در تامسنت لیپوساکشن مقدار زیادی مایع برای افزایش فضای بین عضله و بافت چربی ناحیه مورد نظر به کار برده می‌شود.

جراح پلاستیک به کمک این تکنیک بیشتر و راحت‌تر می‌تواند کانولا را برای متلاشی کردن سلول‌های چربی حرکت دهد. این نوع لیپوساکشن با توجه به ناحیه تحت درمان معمولاً دو ساعت و نیم تا چهار ساعت زمان می‌برد.

  • لیپوساکشن سوپر وت

روش لیپوساکشن سوپر وت تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود یا این که بیمار داروی آرام‌بخش دریافت می‌کند و محل درمان به طور موضعی بی‌حس می‌شود.

این تکنیک 1 تا 3 ساعت زمان می‌برد و مدت عمل به اندازه محل درمان بستگی دارد. در این روش نیز مایع در حجمی تقریباً برابر با روش تامسنت به کار برده می‌شود.

  • لیپوساکشن قدرتی ( پاور اسیست لیپوساکشن )

در لیپوساکشن به کمک نیرو یا PAL نیز از کانولای مخصوص استفاده می‌شود. کانولا در این روش حرکت‌های مکانیکی دارد. بهره‌گیری از نیروی مکانیکی تعداد و اندازه حرکت‌های دستی جراح را کاهش می‌دهد.

این عمل به دلیل محدود شدن حرکت کانولا کم دردترین و راحت‌ترین روش برای بیمار است.

افراد مناسب برای جراحی کوچک کردن باسن

روش‌های کوچک کردن و لاغری باسن

تمام افرادی که از افتادگی پوست یا کاهش خاصیت ارتجاعی پوست باسن ناراحت هستند، می‌توانند از مزایای این عمل زیبایی برخوردار شوند.

کاهش وزن پس از بارداری یا پرهیز غذایی غالباً فرورفتگی و حالت پوست پرتقالی در ناحیه باسن ایجاد می‌کند و مشکل افتادگی پوست نیز بروز می‌یابد.

بسیاری از عدم تناسب بین باسن و بقیه قسمت‌های بدن ناراضی‌اند؛ دستاورد این عمل تناسب اندام بهتر و ارتقاء حس اعتماد به نفسی است که از جذاب‌تر شدن اندام و تقویت حس رضایت از خویشتن نشأت می‌گیرد.

روش انجام جراحی کوچک کردن باسن

جراحی کوچک کردن باسن بسته به نتایج دلخواه بیمار دو تا سه ساعت طول می‌کشد. این عمل عموماً از طریق لیپوساکشن انجام می‌شود که برای انجام آن یک یا چند برش کوچک در چین باسن یا در امتداد بخش بالایی باسن ایجاد می‌شود.

بافت چربی از راه لوله خارج می‌شود تا باسن صاف‌تر، خوش فرم‌تر و کوچک‌تر شود.

دوران بهبود جراحی کوچک کردن باسن

ورم و کبودی پس از عمل طبیعی است و راه رفتن در ابتدا دشوار و دردناک است. بااین حال بیمار می‌تواند روی باسن بنشیند و چنانچه شغلش نیازمند فعالیت جسمی شدید نباشد، فعالیت‌های روزمره را از دو هفته پس از عمل ادامه دهد.

دوران بهبود کوچک کردن باسن سه تا چهار ماه است و نتایج عمل پس از چند ماه کاملاً ملموس است.

مطالب مرتبط