پرسش-و-پاسخ-های-جراحی-پروتز-سینه

پرسش و پاسخ های جراحی پروتز سینه

پرسش و پاسخ های جراحی پروتز سینه

پرسش و پاسخ های جراحی پروتز سینه : جراحی پروتز سینه ، نوعی جراحی سینه است که به منظور تغییر سایز و فرم ظاهری سینه صورت می پذیرد و برای بانوانی که به صورت طبیعی دارای سینه هایی با سایز بسیار کوچک می باشند یا به اصطلاح اصلا بافت سینه ندارند و همچنین خانم هایی که در اثر کاهش وزن ، حجم سینه آن ها کاهش یافته است گزینه مناسبی می باشد.

 

پرسش-و-پاسخ-های-جراحی-پروتز-سینه

 

پرسش و پاسخ های رایج جراحی پروتز سینه

در این مقاله قصد داریم به تعدادی از رایج ترین پرسش و پاسخ های جراحی پروتز سینه بپردازیم.

آیا لازم است قبل از انجام عمل پروتز سینه در وزن ایده آل خود باشیم ؟

بله ، باید قبل از عمل جراحی به وزن ایده آل خود نزدیک باشید و کاهش وزن زیاد احتمال ایجاد افتادگی و کاهش سایز را به همراه دارد. از سوی دیگر افزایش وزن قابل توجه می تواند باعث افزایش سایز سینه شود ، این تغییرات ممکن است برای شما خوشایند نباشد ، لذا لازم است که قبل از عمل حتما در وزن ایده آل تان باشید.

آیا ایمپلنت های سیلیکونی بی خطر هستند ؟

طبق نتایج اعلام شده توسط موسسه دارویی IOM یا Institute Of Medicine Report ایمپلنت های سیلیکونی مسبب ایجاد هیچ گونه بیماری در هیچ قسمتی از بدن نمی باشند.

آیا محدودیت سنی برای جراحی پروتز سینه وجود دارد ؟

حداقل سن مجاز برای استفاده از پروتزهای سیلیکونی ، بالای 17 – 18 سال است.

چه کسانی مجاز به انجام عمل پروتز سینه نیستند ؟

افرادی که احتمال عفونت داخلی یا Sepsis در بدن شان وجود دارد ، بیماران مبتلا به سرطان سینه ، یا بیماران سرطانی که دوره درمانی خود شان را تکمیل نکرده اند و زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی به سر می برند به هیچ عنوان نباید انجام پروتز سینه داشته باشند.

زمان چکاپ سینه بعد از جراحی چه موقع است ؟

بنا به توصیه FDA برای حصول اطمینان از سلامتی پروتز و بیمار ، هر 3 سال یکبار بهتر است MRI پس از گذاشتن پروتز سینه انجام شود.

آیا بعد از عمل جراحی پروتز سینه ، حس نوک سینه از بین خواهد رفت ؟

خیلی از افراد این سوال را می پرسند. باید گفت که احتمال تغییراتی در حس نوک سینه بعد از عمل جراحی وجود دارد. حس نوک سینه یا خود سینه می تواند کم یا زیاد شود ، اما میزان این تغییرات بسیار مختصر است و معمولا از عدم حس تا حساسیت بالا متغیر است که معمولا به صورت موقتی است و در بیش از 99 درصد موارد ، بر می گردد.

آیا پروتز سینه در ایجاد سرطان سینه تاثیرگذار است ؟

طبق مطالعات اخیری که کمیته اروپایی بررسی کننده تضمین کیفیت تجهیزات پزشکی انجام داده است ، ایمپلنت هایی که با ژل پر شده اند ، نه تنها منجر به ایجاد سرطان نمی شوند بلکه سبب ایجاد هیچ گونه بیماری بدخیمی نیز در بدن نمی شوند.

میزان بروز سرطان در خانم هایی که پروتز می گذارند برابر میزان بروز آن در خانم هایی است که از پروتز استفاده نکرده اند.

پروتز سینه و شیردهی

 

مطالب مرتبط