مشاوره در واتس اپ

ژنیکوماستی یا بزرگی سینه مردان

مقصود از ژنیکوماستی ( Gynecomastia ) ، بزرگ شدن بافت سینه در مردان می باشد که از جمله مشکلاتی است که برخی آقایان با آن درگیر هستند. لازم به ذکر است بزرگ شدن سینه در آقایان ، در هر دو پستان به یک اندازه نبوده و ممکن است تنها در یک سینه رخ دهد.

دکتر پرویزیان از برجسته ترین پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی می باشند که از ایشان می توان به عنوان بهترین جراح ژنیکوماستی نیز یاد کرد. آقایان محترمی که بنا به هر علتی دچار بزرگی پستان هستند می توانند جهت درمان این اختلال با طیب خاطر به مطب دکتر پرویزیان مراجعه فرمایند.

عوامل ایجاد کننده ژنیکوماستی

توجه داشته باشید که بزرگ شدن سینه در مردان ، عمدتا ناشی از اختلالات غدد درون ریز بوده و زمانی رخ می دهد که میزان ترشح استروژن نسبت به تستوسترون افزایش پیدا کند.

البته ناگفته نماند که علت ژنیکوماستي ، تنها اختلال در غدد درون ریز نبوده و این مشکل می تواند به دنبال مشکلات ژنتیکی ، اختلالات هورمونی ، اضافه وزن و حتی در پی مصرف برخی داروهای خاص نیز ایجاد گردد.

از دیگر مواردی که می توانند منتج به بروز ژنیکوماستي گردند ؛ می توان به مصرف الکل ، متادون ، هروئین ، پرکاری تیروئید ، نارسایی کبد و غیره اشاره نمود.

علائم ژنیکوماستی

ژنیکوماستي ، منجر به دردناک شدن پستان ها شده و گاهی اوقات سبب بروز ترشح از پستان ها می شود.

لازم به ذکر است که ژنیکوماستي علاوه بر ایجاد موارد فوق الذکر ، موجب کاهش اعتماد به نفس افراد شده و بر تعاملات اجتماعی آنان تاثیر سوء می گذارد ؛ لذا افرادی که با این مشکل روبرو هستند همواره به دنبال یافتن راهی موثر جهت درمان آن می باشند.

درمان ژنیکوماستی

به طور کلی ژنیکوماستي با روش های مختلف قابل درمان است ؛ اما متاسفانه در پاره ای موارد افراد به علت عدم آگاهی از این بیماری و مراجعه دیرهنگام جهت درمان آن مجبور به درمان های وسیع تری می گردند.

لذا توصیه می شود آقایانی که با بزرگی سینه مواجه هستند ، جهت تشخیص و درمان این بیماری سریعا به پزشک متخصص مراجعه فرمایند.

از اصلی ترین راه های درمان ژنیکوماستی باید به دارودرمانی و درمان با جراحی اشاره نمود.

• درمان ژنیکوماستی با دارو

پزشک متخصص ، معمولا به منظور درمان ژنیکوماستي ؛ در گام نخست اقدام به تجویز دارو می کند تا بدین ترتیب عملکرد هورمون استروژن را مسدود نماید.

• درمان ژنیکوماستی با جراحی

چنانچه دارودرمانی در راستای درمان ژنیکوماستي موثر واقع نگردد و بدن به آن پاسخگو نباشد ، پزشک متخصص درخواست جراحی ژنیکوماستی را صادر خواهند نمود.

در جراحی ژنیکوماستي ، بافت اضافی و حجیم موجود در پستان برداشته شده و در نتیجه ، بافت سینه حالتی طبیعی به خود می گیرد.

توجه داشته باشید که جراحی ژنیکوماستي ، آخرین روش و در واقع قطعی ترین روش درمان ژنیکوماستی ( بزرگی سینه آقایان ) به شمار می رود که نتایج مطلوبی به دنبال دارد.

هزینه جراحی ژنیکوماستی

قیمت جراحی ژنیکوماستی ، بسته به پارامترهای مختلفی محاسبه شده و برآورد می گردد.

لذا با توجه به این که این پارامترها می تواند در هر فردی متفاوت باشد ، هزینه این عمل جراحی نیز از هر شخص به دیگری متفاوت خواهد بود.

از این رو افراد جهت آگاهی از هزینه دقیق جراحی درمان بزرگ شدن سینه ، باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت معاینه و بررسی قرار گیرند.

نظرات بسته شده است.